پنج برنامه ارس برای توسعه تعاملات اقتصادی کشور

توسعه زیرساخت های جاده ای و ریلی ارس ضروری است

توسعه زیرساخت های جاده ای و ریلی ارس ضروری است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: با توجه به قرارگیری منطقه آزاد ارس در مسیر کریدورهای شمال جنوب و شرق غرب و پتانسیل کم نظیر برای همگرایی اقتصادی در سطح بین الملل توسعه زیرساخت های جاده ای و ریلی ارس ضروری است.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس محسن نریمان در حاشیه برگزاری جلسه بررسی نیازهای ترانزیتی ارس گفت: ارس در موقعیت استراتژیک تعاملات بین المللی قرار دارد و تثبیت موقعیت ایران در مدیریت زنجیره تامین و عرضه منطقه ای و ملی با توسعه زیرساخت های ترانزیتی محقق می شود.
وی افزود: برای بهره مندی از موقعیت ویژه منطقه آزاد ارس و کمک به اقتصاد ملی، پنج برنامه مطالعه شده این سازمان به وزارت راه و شهرسازی اعلام شده و جلسه امروز برای بررسی و تصویب طرح ها تشکیل شد.
نریمان با استناد به موارد 24 و 25 سیاست های کلی برنامه ششم توسعه اقتصادی در زمینه توسعه ریلی، افزود: ما برنامه و جذب سرمایه گذاری احداث خط آهن مسیر جلفا-اصلاندوز به طول 204 کیلومتر و هزینه 600 میلیون یورو و مشارکت در احداث خط آهن جلفا-چشمه ثریای ترکیه به طول 140 کیلومتر را طی مکاطبه ای با وزارت راه و شهرسازی مطرح کرده و در دستور کار قرار داده ایم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: با توجه به اینکه 100 درصد فعالیت های حمل و نقل بین المللی و 98 درصد حمل و نقل داخلی این منطقه از مسیرهای جاده ای انجام می شود، تکمیل و احداث شریان و کمربندی عبور ترافیکی و ترانزیتی ارس برای تسهیل در روند ترافیکی ضروری است.
او اظهار داشت: تاکنون اجرا و احداث چهار خطه جاده جلفا-مرند به طول 34 کیلومتر با 350 میلیارد ریال توسط ارس انجام شده و نیازمند حمایت وزارت راه و شهرسازی برای تکمیل کل مسیر می باشد.
محسن نریمان گفت: یکی دیگر از برنامه های ما برای توسعه زیرساخت ها و تسهیل تردد، بهسازی و اصلاح نقاط حادثه خیز و تونل های جاده مرزی محدوده جلفای منطقه آزاد ارس تا محدوده خداآفرین و ایمن سازی با تابلو و علائم راهنمایی و هشدار دهنده است که در این جلسه نیز بررسی شد.
وی افزود: در این جلسه طرح واگذاری زمین به مساحت 10 هکتار به عنوان هاب لجستیکی محدوده نوردوز این منطقه با ارمنستان و هماهنگی برای توسعه فضایی و بهبود دسترسی به پایانه مرزی نوردوز بررسی شد.
نریمان در ادامه گفت: در مکاتبه با وزارت راه و شهرسازی علاوه بر طرح این مسائل، بر ضرورت واریز تمامی درآمدهای حمل و نقل ترانزیتی پایانه های جلفا و نوردوز به حساب سازمان منطقه آزاد ارس برای شتاب بخشی به احداث زیرساخت های جاده ای و تجهیز پایانه های مرزی تاکید کرده ایم.
شایان ذکر است در جلسه امروز بررسی نیازهای ترانزیتی ارس، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، نماینده مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی، فرمانداران مرند و جلفا نیز حضور داشتند.
بازدید از پایانه مرزی جلفا-نخجوان، جاده در حال احداث جلفا-مرند و روستاهای شهرستان مرند از دیگر برنامه های معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور بود.

لینک کوتاه :

آرشیو اخبار

انتخاب رنگ:
عرض اسکین:
پترن زمینه:
ستون های مگا منو:
گزینه جستجو: خروج