معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد ارس تاکید کرد؛
ایجاد ساختارهای حمایتی، راهبرد توسعه صادرات ارس
عضو هیات مدیره و معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ارس گفت: ایجاد ساختارهای حمایتی راهبردی اساسی برای توسعه صادرات در منطقه می باشد و از تمامی ظرفیت های قانونی برای افزایش و توسعه ظرفیت های صادراتی ارس استفاده خواهیم کرد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، ابراهیم جلیلی در اولین جلسه کارگروه صادرات این منطقه با تأکید بر اهمیت مأموریتهای صادراتمحور در مناطق آزاد کشور اعلام کرد: یکی از اولویتهای اصلی این سازمان افزایش ظرفیت توسعه صادراتی ارس از طریق شناسایی و رفع چالشهای پیش روی واحدهای تولیدی است و این امر با تمرکز بر تقویت زیرساختها و بهرهگیری از ظرفیتهای قانونی و فناورانه داخلی و با مشارکت جدی تولیدکنندگان، فعالان اقتصادی محقق خواهد شد.
جلیلی افزود: کارگروه صادرات با هدف شناسایی دقیق مشکلات واحدهای تولیدی فعال در حوزه صادرات و تلاش برای رفع آنها تشکیل شده است. این کارگروه رویکردی حلمسئلهای اتخاذ کرده است و تلاش خواهیم کرد ضمن تسهیل فرایندها، شرایط را برای حفظ بازارهای صادراتی موجود فراهم و همچنین زمینه توسعه و ورود به بازارهای جدید را تقویت کنیم.
وی تصریح کرد: مشارکت فعالان اقتصادی و بهرهگیری از تجربیات آنان از ارزش بالایی برخوردار است و این چرخه بدون حضور سازنده بخش خصوصی اثربخش نخواهد بود. برنامههای سازمان منطقه آزاد ارس با هدف تشویق سرمایهگذاران و تولیدکنندگان به صادرات تدوین شده است و در همین راستا از همه تولیدکنندگان و صادرکنندگانی که تجربه و دانش لازم دارند دعوت میکنیم تا با حمایت از این کارگروه، فضایی رقابتی و پویا برای توسعه صادرات در منطقه آزاد ارس ایجاد کنیم.
معاون اقتصادی منطقه آزاد ارس در بخش دیگری از سخنان خود به تفاهمنامه منعقد شده میان سازمان توسعه تجارت و دبیرخانه مناطق آزاد اشاره کرد و گفت: این تفاهمنامه بهعنوان یک ابزار راهبردی، امکانات نرمافزاری و سختافزاری مناسبی برای صادرات کالا و نیز خدمات فنی و مهندسی فراهم کرده است که صادرکنندگان میتوانند با بهرهمندی از این ظرفیتها مسیر خود را هموارتر کنند و نقش موثری در ارتقای عملکرد صادراتی منطقه داشته باشد.
وی در پایان به استفاده بهینه از ظرفیتهای قانونی موجود اشاره کرده و خاطرنشان کرد: ایجاد شرکتهای مدیریت صادرات در این منطقه یک ضرورت راهبردی است و سازمان آمادگی دارد از کلیه ظرفیتهای قانونی برای گسترش فعالیت این نوع شرکتها استفاده کند تا ضمن افزایش بهرهوری اقتصادی، بسترهای موفقیت تجاری و ورود به بازارهای بینالمللی برای تولیدکنندگان فراهم شود.